#GfK Hungária


Jön a karácsonyi vásárlási láz: idén tudatosabbak lehetünk
 

Jön a karácsonyi vásárlási láz: idén tudatosabbak lehetünk

A GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének szakemberei az idei karácsonyi szezonban az ajándékvásárlások terén is tudatosabb hozzáállásra számítanak a vevőktől. A korábbi évek tendenciáinak megfelelően idén is a konyhai kisgépek, szépségápolási és szórakoztató elektronikai termékek iránt nőhet meg a kereslet, de például tavaly a sportruházati termékek értékesítésében is jelentős ugrás volt látható.

hvg.hu hvg.hu

Ismét hódít az illegális cigaretta
 

Ismét hódít az illegális cigaretta

Visszafordult az illegális dohánykereskedelem arányának csökkenő tendenciája, s a feketekereskedelem újra növekedésnek indult. A fertőzött forgalom növekedése eközben az ország keleti régióiról áttevődött a déli megyékre, azaz nagyon megnőtt Szerbiából érkező svarcdohány mennyisége.

hvg.hu hvg.hu

GfK: tíz százalékkal drágultak tavalyhoz képest a tanszerek
 

GfK: tíz százalékkal drágultak tavalyhoz képest a tanszerek

Átlagosan 10 százalékkal kerültek többe az idei iskolakezdéskor a tanszerek az egy évvel ezelőttihez képest a GfK Hungária adatai szerint. A piackutató intézet szerint az idei iskolakezdés drágább volt, mint az előző évben, de nem a tankönyvcsomagok, hanem az egyéb iskolai felszerelések miatt.

MTI MTI

Pénzügyi csapás az iskolakezdés
 

Pénzügyi csapás az iskolakezdés

Az idei évben összességében többe került a gyermekek beiskolázása, mint 2011-ben. A fogyasztók szemmel láthatóan racionalizálták vásárlásaikat, s sokan voltak olyanok, akik a beszerzéseket nem kívánták az utolsó pillanatig halogatni. Az írószerek és füzetek iránt például már július hónapban mintegy 20 százalékkal nőtt a kereslet, ami augusztusban tetőzött.

hvg.hu hvg.hu

A magyar fogyasztó számára még mindig az árcédula a legfontosabb
 

A magyar fogyasztó számára még mindig az árcédula a legfontosabb

Mind hosszú, mind rövidtávú trendek alapján a fogyasztás tartósan alacsony szinten maradására számít GfK Hungária Piackutató Intézet. A nyugati típusú fogyasztási motiváció egyelőre nincs jelen a magyarországi fogyasztók viselkedésében. Ezzel párhuzamosan mindenképpen figyelmet érdemel az online értékesítés térhódítása.

hvg.hu hvg.hu

A rozé az új sláger
 

A rozé az új sláger

Tavaly a háztartások már kétharmada vásárolt bort valamilyen rendszerességgel. A többség a vörös fajtát részesíti előnyben, s egyre többen fedezik fel a rozét. Bort elsődlegesen hipermarketben, diszkontban vásárolnak a fogyasztók.

hvg.hu hvg.hu


A foci EB húzta a sörök és a chips-ek hirdetéseit
 

A foci EB húzta a sörök és a chips-ek hirdetéseit

A GfK Hungária akciós újságok piacát vizsgáló Leaflet Monitora szerint a nyár első hónapjában jelentősen megugrott az alkoholtartalmú sörök és a ropogtatnivalók hirdetéseinek száma. A hirdetett termékkategóriák között a feldolgozott hústermékek szerepelnek messze a legtöbb hirdetésben.

hvg.hu hvg.hu

Sem a foci, sem az olimpia nem húzza a sörfogyasztást
 

Sem a foci, sem az olimpia nem húzza a sörfogyasztást

A nagy sportesemények idején a gyártók és a kereskedeők rendszeresen a sör és a sós ropogtatnivalók forgalmának emelkedésére számítanak. Az elmúlt hat év adatainak vizsgálata alapján azonban nem mutatható ki egyértelmű összefüggés a rendezvények és a vásárlások között – derült ki a GfK Hungária idén húsz éves Háztartáspanel eredményeinek elemzése során.

hvg.hu hvg.hu

Napi 207 percet töltünk a neten, 14-et mobilról
 

Napi 207 percet töltünk a neten, 14-et mobilról

Nem sokkal, de több időt fordítunk idén internetezésre, mint tavaly. A GfK Hungária Digital Connected Consumer felmérése szerint nagyon dinamikus a fejlődés a mobilos netezés terén. Egy átlagos hazai okostelefon-használó nyolc alkalmazást tölt le, de csak négyet használ aktívan.

hvg.hu hvg.hu

Enyhén csökkent a lakosság csalódottsága
 

Enyhén csökkent a lakosság csalódottsága

Bár továbbra is jelentősen elmarad az elmúlt két év azonos időszakában mért értéktől, 2012 júniusában 132,4 pontra emelkedett a GfK komplex fogyasztói bizalom indexének értéke. Ezzel együtt némiképp javult a háztartások saját pénzügyi helyzetének és az ország következő 12 hónapban várható gazdasági helyzetének megítélése is. Ugyanakkor egyre nő azoknak az aránya, akik nem tartják alkalmasnak az időt bárminemű hitel felvételére.

hvg.hu hvg.hu