Pezsgőt, virslit és mustárt is decemberben veszünk a leginkább
Pezsgőből az éves mennyiség csaknem fele, virsliből a hatoda decemberben fogy el - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet szerdán az MTI-vel.
Pezsgőből az éves mennyiség csaknem fele, virsliből a hatoda decemberben fogy el - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet szerdán az MTI-vel.
A GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének szakemberei az idei karácsonyi szezonban az ajándékvásárlások terén is tudatosabb hozzáállásra számítanak a vevőktől. A korábbi évek tendenciáinak megfelelően idén is a konyhai kisgépek, szépségápolási és szórakoztató elektronikai termékek iránt nőhet meg a kereslet, de például tavaly a sportruházati termékek értékesítésében is jelentős ugrás volt látható.
Visszafordult az illegális dohánykereskedelem arányának csökkenő tendenciája, s a feketekereskedelem újra növekedésnek indult. A fertőzött forgalom növekedése eközben az ország keleti régióiról áttevődött a déli megyékre, azaz nagyon megnőtt Szerbiából érkező svarcdohány mennyisége.
Átlagosan 10 százalékkal kerültek többe az idei iskolakezdéskor a tanszerek az egy évvel ezelőttihez képest a GfK Hungária adatai szerint. A piackutató intézet szerint az idei iskolakezdés drágább volt, mint az előző évben, de nem a tankönyvcsomagok, hanem az egyéb iskolai felszerelések miatt.
Az idei évben összességében többe került a gyermekek beiskolázása, mint 2011-ben. A fogyasztók szemmel láthatóan racionalizálták vásárlásaikat, s sokan voltak olyanok, akik a beszerzéseket nem kívánták az utolsó pillanatig halogatni. Az írószerek és füzetek iránt például már július hónapban mintegy 20 százalékkal nőtt a kereslet, ami augusztusban tetőzött.
Mind hosszú, mind rövidtávú trendek alapján a fogyasztás tartósan alacsony szinten maradására számít GfK Hungária Piackutató Intézet. A nyugati típusú fogyasztási motiváció egyelőre nincs jelen a magyarországi fogyasztók viselkedésében. Ezzel párhuzamosan mindenképpen figyelmet érdemel az online értékesítés térhódítása.
Tavaly a háztartások már kétharmada vásárolt bort valamilyen rendszerességgel. A többség a vörös fajtát részesíti előnyben, s egyre többen fedezik fel a rozét. Bort elsődlegesen hipermarketben, diszkontban vásárolnak a fogyasztók.
Az összes látogató egyharmada jellemzően csak nézelődik a bevásárlóközpontokban és pénzköltés nélkül távozik - derül ki a GfK Hungária piackutató 2010-2012 közötti felméréseinek összesített adataiból.
A GfK Hungária akciós újságok piacát vizsgáló Leaflet Monitora szerint a nyár első hónapjában jelentősen megugrott az alkoholtartalmú sörök és a ropogtatnivalók hirdetéseinek száma. A hirdetett termékkategóriák között a feldolgozott hústermékek szerepelnek messze a legtöbb hirdetésben.
A nagy sportesemények idején a gyártók és a kereskedeők rendszeresen a sör és a sós ropogtatnivalók forgalmának emelkedésére számítanak. Az elmúlt hat év adatainak vizsgálata alapján azonban nem mutatható ki egyértelmű összefüggés a rendezvények és a vásárlások között – derült ki a GfK Hungária idén húsz éves Háztartáspanel eredményeinek elemzése során.
Nem sokkal, de több időt fordítunk idén internetezésre, mint tavaly. A GfK Hungária Digital Connected Consumer felmérése szerint nagyon dinamikus a fejlődés a mobilos netezés terén. Egy átlagos hazai okostelefon-használó nyolc alkalmazást tölt le, de csak négyet használ aktívan.
Bár továbbra is jelentősen elmarad az elmúlt két év azonos időszakában mért értéktől, 2012 júniusában 132,4 pontra emelkedett a GfK komplex fogyasztói bizalom indexének értéke. Ezzel együtt némiképp javult a háztartások saját pénzügyi helyzetének és az ország következő 12 hónapban várható gazdasági helyzetének megítélése is. Ugyanakkor egyre nő azoknak az aránya, akik nem tartják alkalmasnak az időt bárminemű hitel felvételére.
A GfK-hoz április elején új kutatási igazgató érkezett; Rádi Zsuzsanna célja a kutatási eredményeket a vállalati döntés-előkészítés részévé tenni.